登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

天涯之音

http://029yxb.blog.163.com/

 
 
 

日志

 
 

【单曲】She 難以忘懷的美麗倩影-Elvis Costello電影「新娘百分百」主題曲   

2008-08-22 19:54:22|  分类: 欧美经典单曲 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |

She 難以忘懷的美麗倩影-Elvis Costello

she may be the face I can't forget
难以忘记她的脸,
a trace of pleasure I regret
悔恨没有抓住曾经的快乐,
may be my treasure or the price I have to pay
这是种财富也是我付出的代价
she may be the song that Solomon sings
她或许是所罗门唱的歌曲
may be the chill that autumn brings
是秋日里的丝丝凉风.
may be a hundred different things
within the measure of the day.
也许在一天中是是百种不同的东西

she may be the beauty or the beast
她是天使也是魔鬼
may be the famine or the feast
或许是饥荒或盛宴
may turn each day into heaven or a hell
随时可以把我带上天堂或送入地狱
she may be the mirror of my dream
她也许是我梦想的一面镜子
a smile reflected in a stream
她如此虚幻以致于笑容都那么不真实
she may not be what she may seem
inside as shell
但她并不象外表看上去那么快乐满足

she who always seems so happy 'n proud
who's eyes can be so private and so proud
尽管她的眼神那么骄傲而难以接近
no one's allowed to see them when they cry
但当她哭泣的时候,所有伪装已不复存在
she may be the love that can and hope to last
may come to me from shadows of the past
that I remember till the day I die
也许只有她才能使我走出那些终生难忘的阴影,,让我看到天荒地老的希望.

she may be the reason I survive
她是我存在的理由
the why and where for I'm alive
让我找到人生的意义.
the one I'll care for through the rough and rainy years
我会陪她一起经历人生的坎坷
me I'll take her laughter and her tears
and make them all my souvenirs
把她的喜怒哀乐珍藏在记忆中
for where she goes I go
不管她去哪我都会陪伴左右
the meaning of my life is
she 因为她就是我生命的意义.
she 是她
she 她

  评论这张
 
阅读(640)| 评论(7)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018